Friday, April 29, 2011

kuidas teha sitast saia

Eesti Otsib Superstaari 2011 - Liis Lemsalu


Vaatamata sellele, et paljude meelest võib see olla pigem "kuidas teha sitast veel hullemat sitta" või "kuidas teha saiast sitta", siis see on siin kõigest minu vaade.

Ines mulle ilmselgelt ei meeldi nagu ka see tema lugu ("Iseendale" on veel eriti häiriv", aga see versioon on küll väga mõnus! (Kaire Vilgats'i variant).
Ma ei ole sellise zanri austaja tegelikult, aga Liis'i esitatud lood on olnud ühed lemmikumad.

Kuna esmakordselt pole finaalis ühtki inimest, keda saaksin oma suureks lemmikuks nimetada (nagu Taavi-Arno-Marten) ja ainukesi selliseid - Lauri Antsov'it ja Jaan Lehepuu'd enam pole, siis hoiangi just pöialt Liis'ile. Teele on ka hea.

Ma ei tea, kas asi on minus või on tõesti nii, et sel aastal on pea kõik finaalis olijad maneerlikud ja võib ka öelda et võltsid. Zestid, miimika jne mõjub kunstlikult. Punnitavad nii, et veri ninast väljas. Samas tore ju, kui inimesed on tõesti motiveeritud ja teevad iseendaga "suurt ja julma tööd".
Nagu ühes hiljutises intervjuus ütles Silvi Vrait, et ta ei tahaks öelda, et tänapäeval on tingimata paremad lauljad, aga praegu on lihtsalt teised võimalused kui tollal. On võimalus palju vaadata ja kuulata (muusikat).
Tekib küsimus, kas see on tingimata hea. Kust muidu selline külgepoogitud maneerlikkus tuleb. Tahaks rohkem loomulikkust.

Selle absoluutselt kõige hullemaks näiteks on kindlasti Imre (Saarna). Täiesti kohutav! Ma ei ole kunagi varem nii võltsilt mõjuvat lauljat näinud. Seetõttu meeldis mulle väga Mihkel Raua kommentaar, et talle meeldib see Imre eneseiroonia esitada finaalis Ott Leplandi täpset paroodiat :D Just seda minagi mõtlen kogu aeg.

Tagasihoidlikkus ei iseloomusta ka vist ühtki selle aasta finalisti. Iga hetk, kui kaamera neid tabab, on ju võimalus end näidata.

See kehtib mu meelest ka Liis'i kohta. Kuid mulle meeldib tema ilus ja huvitav tämber, rääkimata eristuvast muusikavalikust.

Selles loos tuleb Liis'i hääl eriti välja. Kõlab kohati nagu mustanahaline ja seda ainult positiivses mõttes.


Eesti Otsib Superstaari 2011 - Liis Lemsalu

No comments:

Post a Comment