Sunday, March 11, 2012

liikumatu sajajalgne

This Mortal Coil - Another Day


„Kord tahtnud ämblik sajajalgsele kätte maksta, kes tema võrgu rikkunud. Ämblik öelnud sajajalgsele: „Minu meelest oled sa putukatest kõige arukam ja targem, keda ma maailmas näinud olen.“ Sajajalgne oli väga meelitatud ja päris selgitust. „Kõige rohkem imetlen ma sinu tarkust viisis, kuidas sa oma rohkeid jalgu tarvitad. Sa paned ühe jala kindlalt ette, siis teise, kolmanda, neljanda, viienda, kuuenda jne. Milline arukas mõistus peab sul olema, et su rohked jalad sul kunagi segamini ei lähe! Et sa ei kõhkle ega pane kogemata esimese jala järele kolmandat, kolmanda järele kuuendat, kaheksandat. Milline tarkus – alati õieti oma samme seada!“ Tõepoolest. Sellele polnud sajajalgne ise tulnud. Ta hakkas ämbliku sõnade üle järele mõtlema, püüdis jalgu õigesse järjekorda seada – ega saanud enam paigast!

Võib-olla olen ka mina niisugune sajajalgne, kes on hakanud järele mõtlema pärast seda kui üle poole elueast on mõtlemata edasi siblitud ja nüüd ei saa enam edasi ega tagasi. Ma pean õppima oma jalgu uuesti tarvitama. Aga Sina ega keegi teine ei saa mind selle juures aidata.“

Gert Helbemäe "Elamata elu"

No comments:

Post a Comment