Tuesday, August 17, 2010

Krimi

  • "Kui Maud oma tuppa tagasi tuli, astus üks härra kapist välja, pidžaama seljas, peas maitsekas roheline siidlambivari, ja naeratas sõbralikult."

  • "Seal ta seisis, jahmunud külaliste ees, mustas sametiga ääristatud rüüs, nelinurksete kivinööpidega, nagu mees, kes on vähemasti viis aastat pidalitõbiste keskel veetnud ja suhtub jäelstusega kõigisse ilmalikesse rõõmudesse...Käes šampanjaklaas. Ja just tango tantsimise lõpetanud!.."

Jenö Rejtö - "Karantiin Grand Hotelis"

  • "Ei, aga mina nägin. Kas teate, mu sõber, mulle tuli meelde, et kui me hommikul varem olime seal toas olnud, olin ma kõik kaminasimsil seisvad esemed juba ritta pannud. Ja järelikult poleks olnud vaja seda uuesti teha, kui keegi teine ei oleks neid vahepeal puudutanud."

Agatha Christie - "Saladuslik juhtum Stylesis"

  • "Norton, see õrna südamega ja hellatundeline mees oli salajane sadist. Talle meeldis põhjustada valu ja vaimset piina."

Agatha Christie - "Eesriie"

  • "Ma ütlesin lihtsalt, et abi sõidab liiga kaua, haige ei vaja seda enam, arstid on hiljaks jäänud...Ma tahtsin neile hoopis midagi muud teatada: haige on terveks saanud! Aga nemad otsustasid: ära surnud! On ikka totrus! Ja saatsid laibaauto!"

Darja Dontšova - "Ketsides kummitus"

  • "Kas sa viskad mu ära? See jääb su koduteele. Sa võid autos suitsetada" - "No mis sa kostad! Minu enda autos. Vabal ajal. Ole südamest tänatud!"

  • "Jajah. Mida sa vabal ajal teed, on sinu enda asi." Kui Troy ikka veel paigal tammus, ütles ta: "Kui sa ootad mu heakskiitu, siis seisad sa siin, kuni sul karikakrad persest välja kasvavad."

Caroline Graham - "Õõnsa mehe surm"

  • "Minu isa oli sedasorti mees, kes hoidis oma kolmeaastase lapse alasti pilti allkorruse tualettruumis, mida külalised kasutasid. /---/ Aga isa armastas jutustada lugu, kuidas ma olin äsja sündinud Lindsey peale nii armukade, et ükskord, kui isa oli teises toas telefoniga rääkinud, olin ma diivanilt maha hiilinud - isa nägi mind oma kohalt - ja tahtnud pissida kandetoolis Lindsey peale. Ta alandas mind iga kord, jutustades seda lugu meie kirikuõpetajatele, meie naabrile proua Steadile, kes oli psühhoterapeut ja kelle arvamust ta tahtis kuulda, ja igaühele, kes juhtus ütlema: "Susie on südi tütarlaps." "Südi!" ütles selle peale isa. "Ma räägin teile ta südikusest," ja ta hakkas jutustama Susie-pissi-Lindsey-peale lugu.

Alice Sebold - "Minu armsad luud"

  • "Ta rääkis Borgiatest ja siis pikalt-laialt "haruldastest jälgi mittejätvatest mürkidest", mürgitatud kinnastest ja kõigest muust. /---/Kõik muu on jama! See transs, ja valged kuked, ja sütepann, ja pentagrammid, ja voduu, ja tagurpidi krutsifiks."

Agatha Christie - "Tuhkur hobune"

NB! Need ja eelnevad ning ka järgnevad tsitaadid on mul üles märgitud aastal 2002-2004. Jumal teab, mis ma tol ajal neist leidsin..

No comments:

Post a Comment