Wednesday, August 18, 2010

Remarque

• "Oleme nagu hüljatud lapsed ja elutargad nagu vanad inimesed; oleme julmad ja kurvad ja pealiskaudsed - ma usun, me oleme kadunud."

* Ma ei taha meenutada, KUI palju kordi ma seda koolis kuulsin ja kirjutama ning lahkama pidin.

• "Niipea kui ma vihinat kuulen, laskun panni ja kotlettidega kükki ning küüru aknamüüri taha. Hetk hiljem olen jälle jalul ja küpsetan edasi. /---/ Järgmine plahvatus. Kõik tõmbuvad küüru, ja siis traavivad kaks meest minema - kummalgi suur kann esmaklassilist oakohvi käes - ja jõuavad enne järgmist lõhkemist varjendisse."

• "...staabiarstist, kes ülevaatusel nimesid ette loeb, ja kui mees rivist välja astub, talle ilma nimekirjalt pilku tõstmata ütleb: "Sõjaväeteenistuseks kõlblik. Meil on rindel sõdureid vaja." Üks puujalaga mees astub rivi ette ja staabiarst ütleb jälle: "Sõjaväeteenistuseks kõlblik." - "Ja siis,"Kat tõstab häält, "ütleb see mees staabiarstile: "Puujalg on mul juba; aga kui ma nüüd rindele lähen ja kui mul pea otsast ära lastakse, siis lasen endale puupea teha ja hakkan staabiarstiks."

Erich Maria Remarque - "Läänerindel muutuseta"

No comments:

Post a Comment