Wednesday, August 18, 2010

Õnnepalu

• "Ma vaatan meid ja mõtlen, kas keegi on õnnelik. Miks räägitakse õnnest. Ma ei saa sellest üldse aru. Mismoodi see välja näeks: õnnelik inimene? Kas ta hõljuks pool meetrit maapinnast kõrgemal nagu vesinikku täis puhutud õhupall, kunagi maha laskumata?
Rõõm ja mure käivad käsikäes. Pill tuleb pika ilu peale. Õnnetus ei hüüa tulles. Ei, siin on midagi viga. Õnn ei saa olla piisav põhjus elamiseks. Kas ma oleksin õnnelik, kui ma oskaksin risti ette lüüa ja kummardaksin seal rütmiliselt maani, seal, kuldses kumas, laulvas pominas, mis uniseks teeb? Jumal oleks minuga rahul ja kingiks mulle vastutasuks õnne."

• "Me pole üksi mitte sellepärat, et meil pole kedagi. Kellelgi pole kedagi. Üksi on need, kes jooksevad iseenda seina vastu. Kes arvavad, et kõik teised on seal seina taga õnnes ja vendluses koos, et tarvitseb vaid sellest läbi pääseda ja sa oledki nende hulgas, jagad nende rõõmuleiba..."

Emil Tode - "Printsess"

No comments:

Post a Comment